"Ett, tå, te, fyja… "

Käre son,

sitter på flyget mellan Luleå och Stockholm och skriver. Vi har återigen haft fyra härliga dagar tillsammans torsdag till söndag.

 

Vi har (över som vanligt läst massor med böcker, lekt med bilarna och tittat på barnfilm hemma) bland annat gjort :

- Badat bastu (Du älskar det)

- Badat i badhuset och åkt vattenrutschkanan

- Lekt i lekparken

- Hälsat på mamma på jobbet (när hon hade eventet ”Gör om mig”)

- Handlat en bok, två bilar och en mjuk och kramgo vovve

- Klättrat på berget i skogen

 

Och så har du har lärt dig räkna; ett, två, tre och ja ända till tio. Och pratar tre ordsmeningar. Och potttränar duktigt. I badhuset sa du ”Pinka” och jag frågade om vi ska gå till pottan och du sa ”ja” och så gjorde vi. (Sen pinkade du din bilmatta också, på storstadskomplexet som du kallar "Stohom"… :-) )

 

Favoritmåltider (du är fortfarande lite svår med vad du äter):

- Pasta och köttfärssås

- Pommesfritt och grönsaker

- Köttbullar med dopp

- Macka med smör

- Majskolv

- Kokta smörslungade morötter

- Melon av alla dess slag

 

Ses igen om två och en halv vecka

 

Massor av kramar från pappa!

 


Kommentarer
Postat av: Maj

Hej!

Jag hittade din blogg på nätet - Jag ville bara säga att jag känner med dig när det gäller ditt umgänge med din son - Jag har en dotter som är i samma svåra situation när det gäller frågan om umgänge... Hennes dotter bor dock med oss, men eftersom hon inte får resärsättning (hon bor i Göteborg) kan hon överhuvudtaget inte hälsa på sin dotter, sista gången var i julen 2008 och hon längtar fruktansvärt efter sitt barn!!! Den ända kontakten mellan mor och dotter är över msn och telefon.... Soc betalar dock resärsättning för umgänge med pappan! Min dotter älskar sitt barn, men soc har kört över henne... :-/ Nu vill soc flytta barnet (mot barnets vilja)till pappan som bor 11 mil ifrån oss utan att ha en ordentlig utredning på mamman! Våra hjärtan gråter....

Håller tummarna för dig och er framtid!

2009-09-04 @ 11:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0