Engagemang

Hej kära son,
sitter på ett tåg igen. Denna gång på väg till farmor och farfars och mina hemtrakter. Med tåg tar det ungefär 2,5 timme att åka dit. Man åker mot Oslo, som är Norges huvudstad. Strax innan man kommer fram till Sveriges största sjö som heter Vänern är man framme.

Vill berätta två saker - och båda har med engagemang att göra. Din farfar gifter sig i morgon. Ska berätta om bröllopet här i bloggen sen och hur din farfar, farmor, faster och farbror och alla andra släktingar har det.

Den andra saken jag vill berätta är att jag ska engagera mig. Skrev följande till en person i föreningen som heter Pappa - Barn.

"Jag har som jag också sa per telefon har jag genomgått en vårdnadstvist efter att mamman tagit vår son med sig, flyttat till Kalix från Stockholm och mer eller mindre vägrat umgänge. Har personligen upplevt den diskriminering som fäder utsätts för i hos myndigheter. Har också upplevt den förtvivlan och maktlöshet som man som pappa känner.

Har massor med engagemang och kunskap (från mediabranschen) som jag gärna delar med mig av i ert arbete.

Det viktigaste anser jag är att sätta fokus på de här frågorna genom debatt och spridning av olika case som visar på den faktiska systematiska diskriminieringen."

Fick sedan positivt svar och vi ska höras av inom kort igen.

Kramar från pappa







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0