Pappa är på väg

Hej kära son, jag sitter på ett nattåg på väg upp till Norrbotten igen. Sitter i restaurangvagnen och dricker lite te, äter en bit choklad (du vet inte vad det är än) och skriver brev till dig.

Vid 10-tiden i morgon bitti ringer jag på dörren. Har förhandlat mig till sju hela dagar tillsammans - mot att din mamma och du inte behövde resa ner den här gången. Fantastiskt ska det bli.


För en timme sedan passerades Gävle.  Skickar med en färsk bild jag just tog ut genom fönstret. Det har börjat skymma.



Jag delar kupé med en musiker - han bor i Piteå och spelar i ett irländsk band. Jag hade med mig mat - tortellini (som du älskar), ägg och tonfisk - som jag åt och det skrämde nog iväg honom en stund. I restraurangvagnen sitter ett par tyska turister, ett par raggare och två familjer.


Kram från din pappa!

Ps. Skickar med en bild från förra gången jag var uppe. Vi tar foton och skakar på huvet samtidigt. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0