Provokationer…

Huh, denna provocerande kvinna tillika mor till min kära son.

I helgen kastade hon ur sig följande helt plötsligt:
”Jag hade kunnat skita i att åka till Stockholm den här umgängeshelgen. Bara så att du vet”.
”Jaha, varför då?” frågade jag.
Hennes svar uteblev först varpå jag frågade på nytt och hon svarade.
”Det blev för ekonomiskt tungt för mig förra gången.”

What the fuck?
Jag betalade flygresa, bussresa, boende i hennes egen lägenhet (200 kr/natten), mat för sonen (och bjöd henne på flera middagar och frukost).

Hon använde tiden i Stockholm till att hälsa på bekanta och shoppa.

Hon valde att inte säga mer - utan började tjafsa om andra irrelevanta saker.


Mamman har för övrigt ett arbete nu, men väljer att inte betala för några resor.

Vidare sa hon att hon vid samma tillfället att hon nog skulle sluta sitt arbete i oktober (strategi inför de stundande fortsatta förhandlingarna i november?)

Ett mönster i hennes beteende är att hon alltid försöker provocera fram känslor hos mig, när hon själv mår dåligt eller måste hantera en konflikt. I detta fallet visade det sig att hennes föräldrar – som enligt mig utövar stort inflytande över henne – ville åka på utflykt med sonen (och mig) och henne två mil utan centralorten ligger en badplats vid havet. Samt hade arrangerat en släktmiddag på söndagen.

Eftersom jag och min son är väldigt bundna till centalorten där inga badstränder finns valde vi att tacka ja till inbjudan att följa med till stranden. Det hade ju bara varit att fråga - likaså om det var okej att vi avbröt vårt umgänge lite tidigare för sonen skulle vara med på släktträffen.

Kommentarer
Postat av: turez

Hon har nog några skruvar lösa den där kvinnan... Jag tycker du är duktig som inte tappar besinningen.. Det är bara att fortsätta som du gör, det vinner du på!

2009-07-15 @ 18:19:18
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: Malin

Härligt för henne att hon fick frukost och middag, det var mer än jag fått veta...

2009-07-16 @ 14:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0